was posted at 07:41 with 0 comments
Lame aku tak mengetik disini . Aku sendiri dah lupa akan benda ni . Did you hear this ssong along with this entry ? Lagu yg aku rase deep meaning . Entah macam mana 'dia' bagi lagu ni . Bila ditanye , katanya taktahu , takde ape ape makna , saja bagi . Okay fine . Tapi entah kenapa aku rasa macam ade sesuatu yg nak disampaikan melalui lagu ni . Mungkin betul , dan mungkin juga salah atas alasan terlalu fikiran negatif dan spekulasi yg tggi .

Apa aku rasa krg ? Hmm entah la . Hanya Allah yg tahu ape perasaan aku skrg, ape yg aku rasa skrg , ape yg aku lalui skrg . Terlalu . Macam macam yg aku rasa . Sendiri . Aku redha dgn takdir . Sebab aku percaya dgn takdir yg Allah beri . Aku tak boleh mengubah takdir , aku cuma mampu merancang seseuatu , hanya Allah yg tentukan semua nya dan apa yg terjadi itu lah takdir aku . Itu lah yg aku dapat dgn keizinanNya .

Aku , Manusia lemah . Bukan perempuan baik . Bukan perempuan yg sempurna . Kotor , jijik . Aku sedar . Aku tahu semua itu . Aku redha . Apekan daya , bnde tu semua bukan atas keinginan aku 100 peratus . Aku nie manusia biasa , manusia yg lemah iman nya . Yg tidak kuat pegangan nya . Aku selama ini aku kuat lawan semuanya sbb aku nak perbetulkan jalan aku dgn 'dia' . Tapi ??

Entah la . Aku nak kata apa lagi ? Beras dah jadi bubur , takboleh nak terus ditanak lagi untuk jadikan nasi . Aku redha . Redha . Aku tahu mereka sayang akan aku . Tapi aku juga sayang pada diri aku sendiri juga . Sebab itu ape yg aku lalui , aku telan walaupun perit , sbb aku nak pertahankan dan memperbetulkan semua nya , tapi dlm sekelip mata semua itu musnah . Aku cuba pertahankan lagi , tapi tidak berjaya . Hati aku juga sakit dilukainya , tapi aku tolak ketepi . Sebab matlamat aku yg satu itu . Sbb aku kenal 'dia' . Aku sendiri tak berani bermain api . Apa yg aku boleh katakan disini . Aku redha yg ini takdir kami . Jodoh kami mungkin smpai disini saja . Mungkin aku bukan yg terbaik utk 'dia' dan 'dia' terlalu terbiak utk aku hingga mungkin satu hari nanti aku takingat akan kebaikan 'dia' pada aku. :')

Aku terasa kecil sgt . Bukan ingin menyalahkan , tapi mana tanda kesalahan kalian pada aku ? Saat aku betul betul memerlukan , kalian semua hilang macam tu saja . Biarkan aku terkapai kapai sendiri . Bila aku tidak memerlukan , masa itu baru muncul . Apa salah aku pada kalian ? Apa salah aku ?? Apa dosa aku pada semua ? Aku sakit dibuat kalian , tapi aku tolak ketepi sakit aku , aku layan kalian seperti biasa . Tapi kalian? Ambil jalan mudah , biarkan aku selesaikan sendiri. Takmahu masuk campur lagi , takmahu mendengar lagi . Sumpah demi Allah , aku kecewa dgn semua nya . Sgt teramat .  Apa salah aku , ape silap aku ? Ape sakit kah yg aku buat daripada apa yg aku dapat ??

Kalian org yg aku sayang , sbb itu tiada rahsia antara kita . Tapi lihat lah skrg ? Semua sdg bergembira , aku ?? Menderita . Rasa tidak ada guna aku berkongsi . Sbb kalian masih rasa apa yg kalian buat lagi betul dari tindakan aku . Aku kecewa , aku terkilan . Mana kalian yg aku slalu ada , yg slalu ada utk aku ?? Mana ??

Entah laa . Aku maafkan semua nya . Tapi aku mintak maaf kalau aku silap dan salah pada kalian . Aku tidak sama macam kalian . Aku bukan perempuan baik . Aku kotor , hina . Tidak macam kalian
. Aku cuma mampu berkata yg aku , kecewa .

Syg
nbd,